Topik

miércoles, marzo 21st, 2012 | Barcelona, Restaurantes

Veníamos de una minuciosa revisita a la exposición sobre elBulli en el Palau Robert y ya pasaban unos cuantos minutos de las 3 de la tarde del sábado. Buscábamos algo de mantel, de presupuesto amistoso y que no estuviera muy lejos. La elección, el Topik de Adelf Morales y Eva Melé.

Restaurant Topik  |  Barcelona

Restaurant Topik | Barcelona

Llegamos ya algo fuera de hora, pero nos dieron mesa -la única que quedaba libre- con la condición de hacer el menú. ¡Sin problemas! El menú de mediodía de Topik (12 euros de lunes a viernes y 18 para el sábado) es uno de los de mejor relación calidad-precio de la ciudad.


En los primeros, escogimos el meloso tartar de atún con guacamole -y su puntito de wasabi… ¡cómo le tira lo japonés a Adelf!-, y el arroz caldoso de merluza, calamar y almejas, una dura prueba a esas horas -soy arrocero, no hubo mala fe, y Adelf tiene mano para los arroces-, que superó a pesar del inevitable punto ya algo pasado de un arroz preparado para resistir la embestida de un menú. Además, muy buen caldo de merluza.

Subimos un peldaño en los segundos. El tataki de bonito con tartar de tomate y caldo de algas volvió a lucir inspiración asiática, buen producto y, en este caso, un buen concepto de plato ligero.

Arroz caldoso de merluza

Arroz caldoso de merluza & Entrecot de buey

Mucho menos light un sensacional entrecot, de buey joven de Irlanda para más señas, ternura pura, jugoso, profundo, acompañado patatas en bol aparte. No hubiera sido justo ponerle la mostaza que nos acercaron como aderezo opcional. Extraordinario.

Como postres, una pequeña -y más que correcta- selección de tres quesos, con carquinyolis y confitura de frambuesas para el contraste, y el más flojo del ágape, un discutible coulant de chocolate con su helado, algo cristalizado, por cierto.

En las copas, además de agua, el frescor alsaciano del riesling de Leon Beyer (2010), a ese precio ajustado que tantos reclamamos y que tan pocos conceden.

Trío de quesos  &  Coulant de chocolate

Trío de quesos & Coulant de chocolate

El iva y las bebidas, que no se incluyen en los 18 del menú, acercaron el precio final a unos más que merecidos 30 euros por persona. Excelente relación calidad-precio, una de las premisas de Adelf, que si ya la tenía clara en su paso por Cinc Plats, más y mejor la aplica en Topik. Unido al encanto de Eva en la sala, la fórmula no puede fallar.


Post written by Daniel Muro

Tags: , , , , , ,

7 Comments to Topik

Ricard
22 marzo 2012

Sense cap mena de dubte, Topik és de lo milloret que podem trobar a BCN i a una RQP molt interessant. Les darreres vegades que he anat, ja en lloc de carta li dic que «porti el que vulgui»….

I sempre he sortit content, sorprés i amb un pressupost molt raonable. I el tema dels arrossos, espectacular….

Vaig anar a un curs que va imparitr l’Adelf d’arrossos i a sobre en vaig aprendre…:). Tenen «només» dos secrets… Un fumet que ja ens va explicar com fer-lo i que l’únic truco és posar-hi bona matèria primera…. i el segón és utilitzar arròs de molta qualitat que ens va explicar quins eren i ja en tinc a casa dels 3 tipus que utiliza…

Estocomo
22 marzo 2012

Hola, Ricard !

Curs d’arrossos amb l’Adelf, quin luxe !!

Entre les seves estades a Itàlia, Japó i amb el Raul Aleixandre (del gran Ca Sento) i, per descomptat, el talent propi, l’Adelf s’ha convertit en un dels millors arrossers de la ciutat.

Salut i gràcies per la visita !

David
23 marzo 2012

T’has avançat al meu article Topik dels propers dies. No puc estar més d’acord amb les teves valoracions.

Estocomo
26 marzo 2012

Hola David, espero amb ganes el teu article per comparar experiències !

I t’enllaço als recomanats, que no et tenia fitxat !

Dani

David
27 marzo 2012

Moltes gràcies!! A veure si el puc pujar demà o dijous!!

David
17 abril 2012

Bon dia, he trobat el teu blog mitjançant el del Ricard, des de fa unes setmanes jo també n’escric un per si et pot interesar. (http://losabesrestaurantes.blogspot.com.es/)
Respecte al Topik, jo crec que li donaré una segona oportunitat, tots en parleu maravelles i jo el dia que hi vaig anar vaig agafar el menu degustació amb l’arros al final i la veritat es que les tapes em van semblar força correcte pero l’arròs em va decepcionar, entenc que un mal dia el pot tenir tothom.
Fins aviat!

Estocomo
20 abril 2012

Hola David, benvingut a Estocomo!

Jo reconec que, just quan van començar el projecte, també vaig tenir algun dinar més irregular, però s’han anat ajustant i ara el nivell general està molt més equilibrat. Creu-me, mereixen la teva segona oportunitat.

I benvingut també al món dels gastroblocaires! Aquests dies faré una bona repassada a Lo Sabes.

Leave a comment

*

Search

Categorías

Archivos

  • Últimos comentarios